Ett enkelt och hållbart liv

Att leva ett enkelt och hållbart liv


måndag 22 juli 2013

Delad vårdnad om grillen

Mitt i det mångkulturella Sverige kommer jag på nya sätt att konsumera mindre utan att ens vilja det.

Då jag, för snart två månader sedan, bytte bostad blev det hela lite komplicerat när den som flyttade ut ur min lägenhet inte hade städat källarförrådet efter sig. Jag funderade på att ställa till med ett mindre världskrig eftersom jag var skittrött och hade ont i kroppen efter alla lyft. Jag sansade mig efter att ha djupandats ganska länge och bad honom vänligt städa efter sig så att jag kunde få flyttat (för helvete) färdigt.

Den unge mannen visade sin goda vilja och utrymde ganska snart nästan hela förrådet.  Han orkade dock inte ta med sig sin grill och gav den därför i all vänlighet till mig :) Jag trodde tills i fredags att jag fått den. Fredag eftermiddag ringer han och frågor om han kan få ha grillen över helgen då han ska ha en grillfest.

Vi möts nere i trappan vid avtalat tid och jag lämnar över grillen efter att jag har sett till att alla tillbehör är med. Jag känner respekt för honom och vill honom väl. Vi är mycket vänliga och väluppfostrade och deladvårdnad-känslan är påtaglig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar