Ett enkelt och hållbart liv

Att leva ett enkelt och hållbart liv


onsdag 17 juli 2013

Att lyssna på böcker ihop är inspirerande.

Med tanke på gårdagens rädsla för att bli socialt utanför, känns dagen idag som ytterst vällyckat.

Jag och några kompisar tog våra cyklar och cyklade till havet för att njuta av dagens upplägg: Att lyssna på talboken "Hemligheten" av Egil Linge. Jag har läst boken många gånger förut, men det gav ett helt annat perspektiv att lyssna på den och att kunna stoppa och reflektera ihop med dem andra när det var något i boken som väckte tankar.

Ännu en gång slår det mig hur viktigt jag tycker det är med relationer och hur givande jag finner det när jag kan dela detta med andra. Relationen till min partner, relationen till barnen, relationen till vänner och familj. Jag har verkligen en inre önskan att få kontakt med dem jag har kring mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar